fredag 24 januari 2014

Fågelmat


Här kan fåglarna förse sig med solrosfrön.
Det verkar som om några vill variera sin kost för så här ser granatäpplet som jag pyntade med i julas ut.
Detta är en cotonaester (osäker på stavningen)där man med lite god vilja kan se röda bär. Här brukar koltrastarna sitta och ha kalas. De ville dessvärre inte vara med på bild.

Idag är det tydligen dagen när småfåglarna ska inventeras läste jag i tidningen. Vet inte hur det går till men i topp ligger i alla fall talgoxen.

Som ni ser så lyser snön med sin frånvaro här längst nere i södra Sverige. Kan se när jag är inne på andra "skånska bloggar" att de har snö fastän det bara skiljer 5 mil. Känns märkligt!

Ha en bra helg!
Pia

2 kommentarer:

  1. Ja,tänk att även i lilla Skåne skiljer sig vädret åt. Här har vi fortfarande snö och rejält kallt så vi eldar i brasan vare kväll nu.

    Fåglarna skänker dig säkert en tacksam tanke nu när det är kallt och är glada för maten. Här har vi haft ett gäng domherrar de senaste dagarna. Så fina!

    Ha en riktigt fin helg!♥

    Varm kram
    Lotta

    SvaraRadera
  2. Första besöket hos dig och din rostiga "header" vinner genast mitt hjärta. Lätt pudersnö i hjärtat av Småland, men det förvånar väl ingen, zon4. Vilket bra tips med granatäpplet. Jag brukar ibland få en halva över eftersom jag helt enkelt glömmer att använda det. Då kan man ju lika gärna lägga ut den halvan till fåglarna direkt och skulle det hinna frysa innan är det ju en underbar dekoration.

    Ha en fin kväll!

    Anette

    SvaraRadera