torsdag 19 september 2013

Äntligen händer något

Idag har jag äntligen tagit mig tid att gå en runda i trädgården med kamera i handen.
Detta vildvin planterade jag för flera år sedan och satte i en klätterställning. I princip har ingenting hänt förrän plötsligt nu i år. Då fick jag se detta...
Den har bildat revor och slingrar sig bland stenarna. Nu är ju frågan om jag ska hålla kvar den på ställningen eller möjligen låta den slingra iväg. Tål att tänka på.

Konstaterade också att mina murgrönor inköpta på Ikea har övergått i höstfärger även dom. Lite konstigt tycker jag, men kul.

Har också passat på idag att plantera några sticklingar av palettblad som stått i vatten och fått rötter. Det var ju väldigt lätt att få rötter på dom. Ska bli spännande och se hur de utvecklar sig. Palettblad är en ny bekantskap för mig, en trevlig sådan.

Må så gott!
Pia


1 kommentar:

  1. Vilka underbara bilder...hösten är verkligen vacker...=)
    Trevlig helg !

    Kram Ninni

    SvaraRadera