fredag 26 februari 2016

Min favoritfärg

Vet inte precis om jag har någon favoritfärg i trädgården. Tycker nog om alla mer eller mindre. Beror lite på sammanhanget.
Det finns dock en färg som alltid återkommer. Lila.













De två sista skulle jag kalla mörklila.

Som sagt. Kan nog inte säga att jag har nån egentlig favoritfärg. Tycker om alla.
 Däremot är jag inte så glad för att blanda färger utan vill hålla mig till en färgskala på var ställe.

Titta in här för fler bidrag:
http://blandrosorochbladloss.blogspot.se/

Må så gott!
Pia

15 kommentarer:

  1. Ja, hur ska man kunna välja en favoritfärg? Rent omöjligt. Underbara bilder bjuder du på i alla fall!
    När det gäller "kallmurad" så betyder det bara att stenen är staplad. Egentligen använder man nog mest ordet i samband med murar av natursten. Då handlar det om att stenarna staplas så stadigt att vädrets makter inte ska kunna rubba konstruktionen. En sån mur måste jag nog också ha någonstans förresten... hihi!
    Ha en härlig helg!

    SvaraRadera
  2. Vkre valg! Så er lilla, og særlig mørklilla min favoritt også :)

    SvaraRadera
  3. Vackert med lila, och den färgen finns hos mig med.
    Ljuvlig hortensia.
    Ha en fin helg!
    Marika

    SvaraRadera
  4. Härliga färger och blommor! Jag gillar också alla färger och allt kan vara vackert i rätt sammanhang.
    Trevlig helg!
    Titti

    SvaraRadera
  5. Härligt inlägg på temat.


    Trevlig helg

    SvaraRadera
  6. Lila är snyggt! Vad häftigt med de mörka tulpanerna i kruka! :)
    /Kitty

    SvaraRadera
  7. Mycket som går i lila här också. De mörka nyanserna så läckra!
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  8. Jag gillar oxå nog nästan alla färger. Här är det inte heller mish-masch i rabatterna för jag kan bli alldeles galen när det "skär" sig.

    De svarta tulpanerna i krukorna gör sig superfint mot gruset! Snyggt!!

    //Veronica

    SvaraRadera
  9. Javisst är det en vacker färg och en underbar vävare bland andra :)

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
  10. Oj så snyggt med svarta tulpaner i kruka! Ska komma ihåg det till hösten.
    Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  11. Frodiga petunior, och så snygga tulpaner.
    /anette

    SvaraRadera
  12. Nog är lila fint och flott och populärt bland yngre också har jag märkt. Min svärdotter har lila som favorit. När jag skulle göra en begravningskrans i höstas för en 26-årig tjej som begravdes, chansade jag på lila nyanser och fick sedan veta av en tårögd mamma att det var tjejens favorit. Hon hade bröllopet i de färgerna några år innan. Trevlig helg! Monica

    SvaraRadera
  13. Ditt inlägg stärker min "teori" om hur färger väljer en och inte tvärtom. Du säger att den lila färgen återkommer ofta hos dig. Antagligen är du lite som jag:Man går in i plantskolan t.ex. och man blir "tillkallad" av en viss färg mer än av andra färger. Läs om den lila och lär känna dig själv mer;-))!
    Ha en go' vecka!
    /Anja

    SvaraRadera
  14. Ditt inlägg stärker min "teori" om hur färger väljer en och inte tvärtom. Du säger att den lila färgen återkommer ofta hos dig. Antagligen är du lite som jag:Man går in i plantskolan t.ex. och man blir "tillkallad" av en viss färg mer än av andra färger. Läs om den lila och lär känna dig själv mer;-))!
    Ha en go' vecka!
    /Anja

    SvaraRadera
  15. Så läckert med alla olika nyanser av lila. :) Just nu njuter jag av en ljuvligt vacker lila hortensia vid frukostbordet varje morgon så nog leta sig lila in även hos mig. :)

    Ta hand om dig Pia!♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera