måndag 23 september 2013

Fynd

Dessa växter fyndade jag i helgen för 20 kr./st. Helt otroligt!
Har fastnat för Alunrot just nu. Här är fem styck och fyra sorter. Hade sex plantor sedan tidigare och  ingen koll på vilka det var. Konstigt nog var det bara den ena sorten jag hade. Undrar hur många olika det finns?!
Hosta är ju också en tacksam växt som man kan ha många av.

Funderade på detta med att köpa växter. Nu fanns det i princip bara dessa kvar så det var liksom inga problem att välja. Annars kan det ta en evighet för min del. Jag kan inte bara ta första bästa utan jag måste gå igenom fler. Ju fler som finns desto jobbigare är det. Ändå blir det oftast att man tar den man valde först. När man står där och väljer kan det komma någon som bara tar en i förbifarten utan att titta så noga. Fattar det inte. Måste vara skönt! Någon som känner igen sig?

Ha en bra vecka!
Pia

1 kommentar:

  1. Hej Pia!

    Vilka fina fynd du har gjort! :) Hosta är en av mina stora favoriter då jag har gott om skuggiga partier i vår trädgård. Fina och sköter sig i princip själva. Sådant gillar jag. ;)

    Tack snälla du för din kommentar hos mig. Vad glad jag blev och dessutom hittade jag hit här till din fina vrå av bloggvärlden tack vare din kommentar. :)

    Sköt om dig och ha en fin vecka Pia!

    Kram Lotta

    SvaraRadera