fredag 29 april 2016

Blommig Fredag - Drömmen om rosa

Rosa. Jag tycker om den färgen. Riktigt mycket.
När jag köper sommarblommor till mina krukor så faller dock inte valet på rosa. Av någon anledning som jag inte vet.
Jo, kanske tycker jag inte det passar så bra i skogen. Kanske tycker jag inte det passar så bra till allt det rostiga. Rosa är liksom lite gulligt.
Det finns dock ett litet undantag.
I mitt växthus.






Där finns - Drömmen om rosa.
En liten hörna måste man ju ha. Vet inte vem jag lurar?! Ett glashus mitt i skogen fylld med rosa Pelargoner. Ha, ha.

Fler drömmar här:
 http://blandrosorochbladloss.blogspot.se/


Må så gott!
Pia

7 kommentarer:

  1. Fnissar då jag läser, ja, vem tror man att man lurar... Känner igen mig då jag försöker intala mig själv att min trädgård är större än vad den egentligen är, fniss. Härligt med pelargoner, blir glad av dem. Ja, och - som du nu vet - gillar jag ju rosa och rost... ;o)
    Ha en riktigt härlig helg!
    /Katarina

    SvaraRadera
  2. Egentligen är jag inte så förtjust i rosa, iaf inte den bleka varianten. Men ceris/karmosinrosa gillar jag högt och rent!
    Men vilket tjusigt inrett växthus du har! Där gör sig verkligen rosa. Nu blir jag hemskt avundsjuk.....mitt som skulle kommit i mitten på april är nu försenat till mitten på maj. Inte bra, jag har hela huset fyllt med chili-, paprika- och tomatplantor som snart måste omplanteras i riktigt stora krukor - och vad ställer man såna inne!?
    TREVLIG HELG
    Susie

    SvaraRadera
  3. Men visst är rosa litet gulligt. Svårt att inte tycka den är fin, men det behöver ju inte vara favoritfärgen för det.
    Fyller man ett växthus i skogen, är det nog en favoritfärg. / Britt

    SvaraRadera
  4. Du har verkligen mysigt i ditt växthus. Rosa pelargoner hör till den svenska sommaren tycker jag, det hör liksom till på något vis. Så fina namnskyltar du har i den lilla muggen på hyllan. Ser charmigt ut:-)
    Trevlig helg!
    Titti

    SvaraRadera
  5. Härliga bilder med rosa skimmer...=)

    Trevlig helg!

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  6. Ha-ha! Jeg er ikke så glad i rosa selv, men i hagen finnes en rekke unntak...

    SvaraRadera
  7. En fin rosa dröm, ser mysigt ut i ditt växthus.
    Ha en fin söndag/Marika

    SvaraRadera