fredag 19 februari 2016

Mitt bästa trädgårdstips

Har jag något sådant?

Efter lite funderande så blev det ändå ganska enkelt.
Har du singel eller liknande sten, skaffa en lövsug!
Det är nog min bästa investering i trädgården. Den spar så mycket tid på något som är ganska tråkigt.

Jag har inga rabatter utan singel runt huset och även på andra ställen i trädgården. Att rensa dessa från löv och kanske framförallt barr på våren, tog sin tid.
Dessutom tog det på kroppen att ligga och krypa runt på alla fyra.
Nu har det blivit så mycket enklare.








Fler trädgårdstips hittar du här:
http://blandrosorochbladloss.blogspot.se/

Må så gott!
PIa

14 kommentarer:

  1. Verkligen jättesmart! Jag har alltid undrat hur alla med mycket grus kan hålla så fritt från massa skräp. Jag ser ju hur prydligt det är hos dig. Tack för det! Kram Katarina

    SvaraRadera
  2. Så rätt! Men vi använder den stora industridammsugen istället, har inte så mycket sen (tyvärr) så då räcker den. Vet inte om du missförstod mig? Självklart ska vi leva här och NU, det är verkligen min filosofi! Trevlig helg! /Lotta

    SvaraRadera
  3. Det var ju smart att använda en lövsug till det. Jag fattar att det spar en massa tid som du istället kan använda och göra roligare saker :)

    Ha en skön helg!

    //Veronica

    SvaraRadera
  4. Jo takk, jeg har singel rundt hele huset!
    Dette har jeg ikke tenkt på...

    SvaraRadera
  5. Vilka snygga anläggningar du gjort med singeln! Förstår att en lövsug gör det så mycket lättare att hålla rent från löv och barr.
    Trevlig helg! / Birgitta

    SvaraRadera
  6. Ja men vet du vad en sån skulle jag ha på kolonin där jag har sån massor med löv både höst och vår. tack för det tipset.
    Ha en fin helg
    Kram Meta

    SvaraRadera
  7. Låter som en bra investering.
    Ha en fin helg!
    Marika

    SvaraRadera
  8. Ja det har jag funderat på ett tag nu. Måste vara en smart investering.
    Ha en finfin helg!

    SvaraRadera
  9. Se där! Ja men det var ju verkligen fiffigt! Klok tanke.
    Må så gott

    SvaraRadera
  10. Ett superbra tips som jag redan tillämpar! Vilka fina bilder du visar från din trädgård! Man börjar ju längta...:-)!
    En fin helg önskar jag dig!
    /Anja

    SvaraRadera
  11. Ett superbra tips som jag redan tillämpar! Vilka fina bilder du visar från din trädgård! Man börjar ju längta...:-)!
    En fin helg önskar jag dig!
    /Anja

    SvaraRadera
  12. Hej!
    Väldigt fint med singel! Det är bara det att maken fått inte är med på grus- och singel tåget. Pratar om snöskottningsproblematik....
    Trevlig helg!
    Hälsn
    AnnA

    SvaraRadera
  13. Det var ett bra tips! Kanske jag skulle införskaffa mig en lövsug...jag har också mycket singel och vilket klet det blir jämt av alla löv....

    SvaraRadera
  14. Bra tips, tackar! Jag har faktiskt undrat lite över hur du kan hålla gruset så fint.
    /Anette

    SvaraRadera