onsdag 17 juni 2015

Lila hörnet


Vårt garage är beläget så att man först måste passera längs huset för att komma dit. Sedan ligger det dessutom lite snett bakom huset (pga av synpunkter från en tidigare granne). Detta innebar att när jag kom med bilen körde jag rakt emot en stor bok. Den är förvisso vacker.
För nåt år sedan tyckte jag det skulle vara roligt att mötas av något lite mer än trädet. Singel lades dit.
En gammal rostig pump som en kompis var på väg att köra till tippen räddades. Tack och lov att jag hann i tid.
Lite zink fanns också i gömmorna.


Förra året läste jag på någon blogg (tror det var Vardag i mitt liv) att man kunde ha Syrén i kruka.
Lycklig inhandlade jag en sådan.
I år blommar den nåt alldeles fantastiskt och doftar ännu mer fantastiskt.

I höstas grävde jag också ner Alliumlökar. Köpte ett paket med 20 lökar, varav sex vita. Av de vita syns inte ett spår. De andra pryder dock sin plats.


Detta år har platsen utökats med ett bord, en stol och två hyllor som jag haft inomhus under många år.
Jag hade tröttnat på dem inne. Så praktiskt att då kunna sätta ut dem. De rostade snabbt och nu tycker jag de har fått ett nytt liv.

Är inte helt färdig ännu. Men sommaren har ju precis börjat, eller? Är det sommar?

Det är hur som helst midsommarafton på fredag så jag önskar
En Glad Midsommar!

Pia

3 kommentarer:

  1. Så fint du gjort och kul med allium i låda. Nu börjar det rassla bland de små grå... Vad skulle jag kunna hitta på att plantera i...
    Fin midsommar till dig också
    Anette

    SvaraRadera
  2. Vilken tur att du fick den fina pumpen. Du är så duktig på att göra det fint. Gillar den rostiga spiralen också. Mina dvärgsyrener blommar också nu, den doftar så underbart. Ha en trevlig vecka/ Titti

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder.....så mycket fint.....=)
    Önskar dig en skön midsommar.....<3

    Kram Ninni

    SvaraRadera